איסור הכנסייה הוסר: "חגיגות ל"ג בעומר יתקיימו כסדרן"

admin2 No Comments on איסור הכנסייה הוסר: "חגיגות ל"ג בעומר יתקיימו כסדרן"

לאחר פרסום התחקיר ב"הפוך על הפוך": עיריית ירושלים הודיעה על קיום ההילולה בקבר דוד המלך, שאמורה היתה להתבטל: "בשיח עם הכנסיה היוונית הצליחה העירייה, באמצעות מנהל רובע מרכז להגיע להסכמות והבנות שלפיהן ניתן יהיה להדליק מדורת ל"ג בעומר בגן היווני"

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עדכון: לאחר לחץ ציבורי כבד ופעילותם של חברי כנסת ושרים אשר נכנסו לעובי הקורה, מאשרים היום בעיריית ירושלים ומשטרת ישראל את קיום החגיגות בל"ג בעומר במתחם הר ציון כסדרם.

כזכור, אתמול פרסמנו כאן ב'אתר קול חי' ידיעה על מסורת רבת שנים העלולה שלא להתקיים בעקבות איסור הכנסיה היוונית וגיבוי העירייה.

המסורת הנהוגה בידי תושבי הרובע היהודי בירושלים, לערוך את הילולת התנא האלוקי רשב"י זיע"א בשטח הסמוך לקבר דוד המלך. מסורת זו, הנשמרת שנים רבות, נמצאת השנה בסימן שאלה גדול וייתכן כי לראשונה מזה תקופה, לא יתאפשר לקיים את הילולת רשב"י כיאה. וזאת בעקבות ההתנגדות המגיעה מהכנסייה היוונית המנסה להשתלט על מתחם ציון קבר דוד המלך זיע"א ונדמה, ולטענת המתפללים במקום, הכנסייה בנתה ובונה, משפצת ומגדרת, באופן בלתי חוקי לעיני כל במתחם ההר כדי למחוק כל תיעוד יהודי במקום (כולל ממצאים ארכיאולוגים, מקווה עתיק, וכו').

הכנסיה היוונית פנתה לעירייה ולמשטרת ישראל באמצעות בא כוחם כי "בכוונתם לא לאפשר את אירועי המדורות של ל"ג בעומר ו/או את המחנאות של שבועות על מתחם המקרקעין שלה", בשל ונדליזם ונזקים שנגרמו לכנסייה לטענתם.

העירייה והמשטרה ניסו לגשר בין הצדדים על מנת למצוא פתרון, אל ללא הועיל. הוצע למינהל הקהילתי לפנות לבעלים (הכנסייה) ולבקש את אישורם, אך עד כה המינהל הקהילתי נמנע מלעשות כן. וכאמור היום מתפרסמת הידיעה המשמחת שאירועים יתקיימו כסדרם כבכל שנה ושנה.

על פי חוק, השטח האחורי של הציון המכונה רחבת המלכים, מוגדר שטח ציבורי פתוח המיועד לשרת את כלל הציבור ואת העולים לרגל. על כך כתבה בפסיקתה בשנת 2014 כב' השופטת רבקה פרידמן פלדמן: "שמירה על האזור היא אינטרס ציבורי רב חשיבות ונועדה להגן על כלל הציבור, על הסדר החברתי ועל המרקם הציבורי. האינטרס הציבורי גובר על האינטרסים הפרטיים".

בתכנית "הפוך על הפוך" בהגשת הרב משה בן לולו, ערך אשר גרייבר תחקיר מקיף בנושא ובמסגרתו הועלו שני אנשים הקשורים לציון דוד המלך ועוקבים מקרוב אחר ההתרחשויות במקום.

הרב ברגר סיפר "מדי שנה בשטח הסמוך לקבר דוד המלך יש שטח ציבורי גדול מדי שנה עורכים שם מדורת ל"ג בעומר. כל ילדי הרובע ורבנים נוספים מגיעים השנה לפי איך שנראה זה לא יתאפשר".

חוקר ועורך סיורים במקום בשם סיביליה אמר "אני יודע שבאחד הדיונים המשפטיים שהיו בקשר לקיר שבנו בלי רישיון עייריה אמרה שזה שטח ציבורי פתוח. לצערנו הרב לפני 30 שנה ראה"ע דאז רצה להעביר את כל השטח לנוצרים ומרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל נלחם בזה. משטרת ישראל ממשיכה את הקו הזה".

סיביליה הוסיף וסיפר "כילד הייתי במקום, עשרות אלפי יהודים פקדו את המקום. עכשיו אומרים לנו לבקש רשות מהיוונים. השנה בכיר בעירייה אמר שאם לא תבקשו רשות מהם נשלח משטרה. משטרת ישראל לקחה אתמול את כל הקרשים שהילדים אספו ואחר כך הואילו בטובם לקחת. יש באופן כללי הרגשה שמצרים את דרכנו וזה גם בכלל במתחם".

 

 

 



0 תגובות